Leiriläiset

”Täällä tehdään leikillä ja kivalla tavalla se oppiminen.”

”Toivon, että viikon aikana opimme paljon enemmän ja tulemme lahjakkaammiksi. Tää on tosi kiva leiri.”

”Kivointa oli, kun leivottiin Ahvenanmaan pannaria ja käytiin Ysitien lemmikissä. Siellä katseltiin eläimiä, otettiin kuvia ja syötiin makkaraa.”

”Venäjä on kivaa! Olen oppinut jo kaikki 33 kyrillistä kirjainta.”

”Mä tykkään tosi paljon oppia kaikkea uutta, ja kun mä kuulin, että täällä tehdään kaikkea kivaa niin sitten mä halusin tulla tänne ehdottomasti.”

 

Ohjaajat

”Mitä nuorempi lapsi, sitä herkemmin hän omaksuu uusia kieliä. Toiminnallisuuden kautta voi oppia uutta ihan huomaamattaan.”

”On ollut tosi mukava viikko, toivottavasti pääsen ensi vuonna uudestaan mukaan.”

”Sadun jälkeen harjoittelimme Kalinka-esitystä ja muutamat lapset innostuivat jopa tanssimaan ripaskaa sen tahtiin.”

”Luovuus oli huipussaan, kun pikkukoreografit ideoivat tanssiesityksen liikkeitä.”

”Eläinteemainen päivämme leirillä oli hurjan mukava sekä ihanan aurinkoinen. Soikohan kaikilla leiriläisillä kotiin mennessä päässä ’old MacDonald had a farm, e-i-e-i-o…’?”

 

Opettajankouluttajat

”Kielileirin jälkeen lapset ovat oikeasti pulputtaneet vieraita kieliä kotonaan.”

”Toivon, että lapset oppisivat, että kieli on asia, jota voi käyttää myös koulun ulkopuolella. Oppikirjalähtöinen kielen oppiminen ei ole ainoa tapa.”

”Leirin aikana silmät voivat avautua sille, mitä kaikkea eri kielten kanssa voi tehdä.”

”Täällä ei tarvitse seurata opetussuunnitelmaa ja miettiä tavoitteita. Leirillä on aikaa tehdä kaikkea sellaista mihin koulussa ei ole mahdollisuutta.”

”Sieltä [leiriltä] Sieltä puuttuvat oppikirjat, sanalistat, kuunteluharjoitukset ja kielioppitunnit.”